Zimski uspon na Mojstrovku

Julijske 10

Kako dočarati turu u skupinu planina koje su ime dobile po rimskom caru Gaju Juliju Cezaru – Julijske Alpe...

Skraćeni radni petak i bijeg na sam sjever Slovenije. Društvo u autu kao i uvijek prilikom polaska na turu uzbuđeno u iščekivanju onog što nas čeka ovaj vikend. Normalno, nasmijani i gladni, pa već nakon 3 sata vožnje pada dogovor da ostanemo na samoj granici tek toliko da nešto prigrizemo u restoranu „Doris“, jer večera je tek za par sati.

Julijske 00

Preko Vinice u Sloveniju, a onda autoputom ostavljamo iza sebe Ljubljanu, Kranj, Bled, Jesenice i napokon Kranjsku Goru, te stižemo u mali, ali topli planinarski dom - „Mihov dom“ i nalazimo domaćina Aleša (2020. proglašen najboljim planinarskim domom u Sloveniji).

Julijske 01

Kako smo bili nestrpljivi u polasku, tako smo stigli prvi i željno iščekujemo dolazak kolega kako iz škole, tako i iz sekcije. Kroz sat vremena, soba je ispunjena žamorom Mosoraša, a naravno i pričama o usponima na okolne vrhove koji su uistinu impresivni. Večera i druženje, pa na zasluženo spavanje.

Julijske 02

Jutro hladno, ali bez padalina i vjetra... Priroda impresivna i pogled iz doma prema vrhu Škrlatica nas odmah ostavlja bez riječi. Žurno sjedamo u automobile i idemo prema najvišem prijevoju Vršiču (1.611m) koji povezuje Kranjsku Goru s dolinom Soče.

Julijske 03

Sada već standarda oprema (dereze, kaciga i cepin) i možemo započeti sa usponom kroz na mjesta duboki snijeg i dolazimo do jednog većeg kuloara prije izlaska na greben. Od grebena ponovo čistinom konstantni, ali lagani i sigurni uspon do samog vrha Mala Mojstrovka (2.332m). Pogleda prema vrhovima Velikoj Mojstovki, Mangartu, Škrlatici i Prisojniku je kratak, jer je temperatura na vrhu poprilično pala, a vjetar pojačao. Obavezno slikavanje društva i bijeg sa vrha.

Julijske 04

Članovi Sekcije koji su prethodnih godina završili tadašnji Visokogorski tečaj započinju uspon prema Velikoj Mojstrovki, a Vinči nas „školarce“ spušta 200-ak metara ispod vrha i tu započinjemo sa obukom. Kako izraditi sidrišta od cepina u snijegu, biti vezan u navezi, pomoći kolegi u navezi i izvuči ga smo naučili, a onda krenuli na vježbanje zaustavljanja cepinom... Počeli smo sramežljivo, a završili sa skokovima niz padinu kako bi što vjernije simulirali otklizavanje na zaleđenoj padini i kako se sigurno zaustaviti na njoj. Definitivno jedan od najzabavnijih trenutaka dana.

Julijske 05

Po povratku do automobila nas je Vedran sve ugrijao sa 4-asa, a onda smo se zaputili preko Erjavčevog doma natrag u naš. Večera i druženje, a onda ponovno na zasluženo spavanje.

Julijske 06

Nedjelja dan za odmor. Članovi sekcije su otišli u jednom smjeru, a mi „školarci“ u razgledavanje Slovenskog planinarskog muzeja koji se nalazi u Mojstrani u nacionalnom parku Triglav. Bogata i impresivna povijest slovenskog planinarstva nije nikoga ostavila ravnodušnim, a kako ne bi sve ostalo na priči prošli smo (dijelom i klizali) trećinu jedne dionice Slovenske planinarske obilaznice do slapa Peričnik i natrag.

Julijske 07

Zadovoljni i umorni sjedamo u automobile i krećemo put kuće... Atmosfera je sada nešto mirnija (svi spavaju dok ja vozim), ali srećom su uvijek gladni, pa do Splita stajemo još jednom na okrijepu...