23. zimski uspon na Bjelolasicu

Loša vremenska prognoza je najveća noćna mora svakog vodiča. Danima unaprijed pratimo kakva nas prognoza čeka za naš izlet jer ona može pokvariti sve naše planove. Za 23. tradicionalni uspon na Bjelolasicu najavljivano je svaki dan drukčije vrijeme. Prvo snijeg pa kiša pa sunce da bi na kraju ostalo da će u subotu biti kiša samo takva. Vedrana mi ne javlja da itko odustaje. Mislim se, ova ekipa stvarno obećava kad ih ni loša vremenska prognoza nije pokolebala. Petak popodne krećemo prema Gorskom Kotaru i u busu su svi prisutni. Dječje se veselimo snijegu kako samo Dalmatinci znaju. Dolazimo u dom Bijele Stijene u Tuku gdje nas čeka naš glavni vodič Ante Milić. U domu je već veselo uz gitaru i pjesmu naših prijatelja planinara iz Splita, Sinja, Šibenika.

Ujutro pada najavljivana kiša i oblaci su do poda, ali odustajanja nema. Organizator je odlučan, ide se na uspon! Krećemo autobusom do Begovog Razdolja gdje je mjesto polaska. Grupe planinara iz cijele Hrvatske već su tu, pod kabanicama se jedva prepoznajemo. Baš kiša nekako podstiče naše veselo i optimistično raspoloženje. Nakon pozdravnog govora krećemo na uspon. Kiša neumoljivo pada i tako će nas pratiti cijeli dan. Na prvom odmorištu, grupa pod vodstvom Ante i Mladena krenula je preko Jančarice do Matić poljane i dalje do našeg doma. Ostali sa mnom i Ivanom kreću na vrh. Snijeg, kiša, magla i vjetar, sve nas je to pratilo putem do vrha, ali naša mala grupa je na ovom usponu odlučila pomaknuti svoje granice i to je svakako nešto što nas čini sretnima. Naravno da smo svi totalno pokisli, ali to nam nije previše smetalo. Na vrhu brzinska slika, ne vidimo se koliko smo u oblaku i krećemo odmah nazad. U Begovom Razdolju već nas čeka naš vozač s toplim busom.

Druga grupa je isto imala lijepu turu. Matić poljana i spomenik 26 smrznutih partizana je posebno mjesto. Mjesto patnje i stradanja, ali i neke mistike, spomenik koji se stopio s prirodom kao da ga je ona sama pravila.

Povratak u topli dom i nakon presvlačenja svaki umor je začas nestao. Oprema se suši po cijelom domu, razvlače se zamke kao sušila, mokre gojzerice su poslagane uz kalijevu peć... Ljubazni domaćini, ukusna večera, opet gitara naših sinjskih prijatelja i opet je veselo i raspjevano u domu.

U nedjelju Ante nas vodi na izlet iznenađenje, u obližnju Park šumu Golubinjak. Novi snijeg koji je pao tu noć učinio je bajkovitom šetnju između smreka i jela, monolitnih stijena i kamenih prolaza.

A šećer ipak dolazi na kraju. Štrudle od borovnica i šumskog voća je nešto što je nezaobilazno prilikom posjeta Gorskom Kotaru. U Delnicama smo malo prošetali kroz park i posjetili jelene lopatare pa onda uživanje uz čaj i štrudle.

I sve što je lijepo kratko traje (zato je i tako lijepo), vraćamo se nazad u Split s još jednim predivnim sjećanjem na vikend u Gorskom Kotaru.