Klajmbati se mora

Munizaba2014malaZove me drug Marko iz Velebita. Ovaj vikend idu na klajmbanje pa zovu da se priključimo. Idu na dva dana.

Ima smjer koji mi je itekako napet za penjanje, gledam ga neko vrijeme i nikako volje i vremena za upuštanje u avanturu. I drug Marko se pojavi s idejom ko' grom iz vedra neba. Slažem računicu. Ide mi se al nikako ne na dva dana. Ne da mi se nosit vreću i spizu uz opremu za penjanje. Lakši sam bez ovoga prvoga. Uostalom, potrebno je dosta pristupnih užeta pa mi je draže da ih velebitaši dopeljaju a mi im se šlepamo.

Munizaba201401

Javljam im da krenu bez mene i Kate a mi ćemo im se priključiti u subotu ujutro. He-he. Dok stignemo iz Splita sve će biti postavljeno a mi dolazimo direktno pod smjer samo s najnužnijim i ne moramo se brinuti za bolove u leđima. Gledam prognozu. Promjenjivo oblačno s mogućnošću kiše. Nema veze, ionako penjemo tehnički, ide bušilica.

Munizaba201402

Tako je i bilo. Velebitaši postavili 300 metara užeta a mi ih uhvatili taman na kraju posla. Idu dalje do svoje penjačke destinacije a mi ostajemo u blizini. Penjemo baš tu gdje smo se susreli. Čudim se da nisu ni svjesni našeg odredišta, prilično je izazovan i nalazi nam se točno iznad glave.

Munizaba201403

Munizaba201405

Opraštamo se. Nećemo se više vidjeti jer imamo namjeru napustiti planinu još danas. Dok drugovi nestaju u daljini, mi dolazimo pod našu stijenu. Gledamo gore. Glatko, mokro, malo prevjesno. Preslagujemo uže, provjeravamo bušilicu i slažemo ostalu opremu. Krećem, Kate me osigurava. U nedostatku hvatišta bušim prilično često i pravim osiguranja.

Munizaba201404

Munizaba201406

Kate se sklanja ispod stijene jer kamenje neprestalno pada. Nije mnogo prošlo a već sam se popeo 15-ak metara. U tom trenutku priroda čini svoje i počinje nezapamćena kiša. Sa stijene iznad nas počeo je teći vodopad. I to taman kroz kamin u kojem penjemo. Hladna voda ubila nam je sav entuzijazam.

Munizaba201407

Munizaba201408

Panično kupimo opremu i sklanjamo se na suho mjesto. Mokri i promrzli odustajemo od daljnjeg uspona. Drugi put ćemo, nismo to penjali ni do sada pa može još malo pričekati. Bježimo prema autu i žurimo kući pod topli tuš. Nadam se da će drugovi iz Velebita imati više sreće. I onako upiru da se klajmbati mora.

Munizaba201409

U nedjelju navečer čuo sam se s drugom Markom. Munižaba ide dalje. Popeli su penj od gotovo 60 m i ušli u novi kanal koji ide dalje. Nova perspektiva u toj kultnoj jami. Kanal je suh i penjali su do njega dva dana. Naš penj treba nastaviti po suhom vremenu. U ulaznoj je dvorani i preko njegova ruba se crni nepoznati prostor. Nadamo se novim kanalima. Vodopad u 200-metarskoj ulaznoj vertikali nas je oprao do te mjere da je skinuo i zadnju trunku blata s kombinezona i ostale opreme. Samo ih treba osušiti i spremiti u ormar. Jednodnevni jamarski izlet u Crnopac se pretvorio u pravi mokru avanturu.