32. Memorijalni pohod Slobodan Ravlić

Ravlic2013mala1I ove su godine Mosoraši sudjelovali na Memorijalnom pohodu Slobodan Ravlić kojeg je po 32. put organiziralo HPD "Biokovo" iz Makarske.

Manifestacija se održava u spomen na makarskog alpinistu Slobodana Ravlića koji je izgubio život na padinama vrha Troglava 16. siječnja 1981. Tog je dana Slobodana i njegovog kolegu Zlatka Lalića zadesilo olujno nevrijeme, dok su nosili opremu za odašiljač na Sv. Juri.

Ravlic201301

Ove smo godine na Biokovo stigli već u subotu, s naumom da iz Kotišine preko Pržinovca izađemo na Lađenu, gdje smo osigurali smještaj kod Ante Šarića, našeg prijatelja i kolege iz Makarske. Kako je Ante ovaj vikend otišao na Hajlu, domaćin će nam u njegovoj planinskoj kući biti naš veliki makarski prijatelj Raif Parduzi - Rajko.

Ravlic201302

Prekrasan, sunčan dan je olakšao uspon na Lađenu, a nagrada je bila ukusna juha koju nam je Rajko spremio do našeg dolaska. Nakon ručka, odlazak na obližnju zasnježenu padinu i vježba kretanja u zimskim uvjetima. Pripreme za ovogodišnji zimski uspon na prenjsku Zelenu glavu shvaćamo ozbiljno.

Ravlic201303

Nakon vježbe povratak kući, pa trk u blagovaonicu koja se za tren pretvorila u plesni podij. Uz pjesmu i ples, dočekali smo i večeru koju su nam na gradelama ispekli Rajko i Boris. Mljac, mljac...i stol ostade čist. Sad nam valja i na počinak. Sutra nas očekuje najavljena promjena vremena. Snijeg i uspon na najviši vrh Biokova.

Ravlic201304

Ravlic201305

Jutro je stiglo snježno, doručak se dovršava, pa na put krećemo. Dio puta do spomen ploče Slobodana Ravlića, odnosno do pl. kuće pod Sv. Jurom vodi snijegom pokrivenom biokovskom cestom. Makarana još nema. Krenuli su jutros, ali su ih snijeg i led onemogućili da vozilima stignu na Veliki pogled, odakle tradicionalno započinje pohod. Kasnije smo čuli da su ostali znatno niže. Dolje na Lemišinim docima.

Ravlic201306

Nakon kraćeg zadržavanja pred pločom, nastavljamo prema pl. kući gdje su domaćini pripremili toplog čaja. Vremena za dužu stanku nema, jer se namjeravamo još i popeti na Sv. Juru (1762 m), pa pokušati na vrijeme stići na pologanje vijenca pored spomenu ploče.

Ravlic201307

Cepin u ruke, pa korak po korak, praćeni jakim udarima vjetra, izlazimo na drugi najviši vrh Lijepe naše. Odašiljač je cijeli prekriven gustim oblacima, pa ovog puta ništa od uživanja u pogledu, ali nismo tužni. Vidjeli smo oba lica Biokova. Ono jučerašnje toplo i sunčano, te današnje snježno i prohladno.

Ravlic201308

Ravlic201309

Ravlic201310

Spuštamo se istim putem prema pl. kući, pa dalje preko Štrbine izlazimo na Pržinovac. Tamo pored uzletišta za paraglajdere izlazimo na stazu kojom smo se jučer popeli i sad niz nju, praćeni kapima kiše, silazimo natrag u Kotišinu.