Planinarska škola na Promini

004 malaČetvrti izlet školaraca bio je na planini Promina, sjeverno od Drniša, južno od Knina te u centru skradinsko-kistanjske zaravni. Planina dominira cijelim krajolikom okolnog područja te se s nje pruža prekrasan pogled na Miljevački plato te na Krku i Čikolu.

Planina Promina u svojem imenu čuva povijesno svjedočanstvo na predrimsko doba. Na obroncima planine bio je, naime, grad Promona, najvažnija utvrda ilirskog plemena Liburna. Promina je također jedina dalmatinska planina bogata rudama iako su nekadašnji ugljenokopi danas iscrpljeni. Tijekom Domovinskog rata vršni dio Promine bio je zahvaćen ratnim djelovanjem. Zbog toga se na planinarenje do vrha preporučuje isključivo hodanje cestom koja je potpuno sigurna za kretanje.

002

Okupljanje se kao i dosad odvijalo na stanici u Sukoišanskoj ulici. Školarci su preživjeli pomicanje sata te su sa odmornim licima dočekali malo kasniju „uru” okupljanja. Sada već utrenirano krećemo bez imalo zastoja prema Drnišu. Na putu do Drniša mnogi su se odlučili za posljednje pokušaje drijemanja prije uspona na Prominu. Zaustavljanjem autobusa u Drnišu, jato tek probuđenih planinara uputilo se prema obližnjem centru kako bi ispilo prve jutarnje kave i započelo dnevno druženje uz šale, smijeh i priču. Nakon razgledavanja povijesnog centra Drniša i upijanja proljetnih zraka sunca, naš autobus kreće prema Lišnjaku, startnoj točki našeg uspona.

Vremenska prognoza se činila obećavajuća, sunce uz mogućnost slabe kiše u popodnevnim satima. No poput pravih marljivih školaraca, prilagodili smo svoju opremu predviđenim vremenskim uvjetima. Budući da su stari prominski rudnici ugljena presušeni, kopanje istoga bi bilo nepraktično, te uz zajedničke snage razdjeljujemo nekoliko kupljenih kesa ugljena koji će nam biti prijeko potrebne kod najvažnijeg dijela našeg uspona, gradela.

Opremljeni i okupljeni krećemo prema Planinskoj Kući Promina. Školarci poput pačića formiraju liniju iza naših stručnih i veselih vodiča. Putem nastavljamo naš proces učenja te od iskusnijih kolega upijamo znanje i iskustvo. Kako smo mi već utrenirani školarci, a i uspon je laganiji nego naša dosadašnja iskustva, višak daha nam omogućava mnoštvo razgovora, zezancije, smijeha kao i boljeg upoznavanja kolega.

001

Na prvom kratkom predahu, odrađujemo svoju prvu skupnu fotografiju, te nam naši vodiči opisuju predivni pogled koji nas je ostavio bez daha. Pokazuju nam na Krku, otoke te ostala zanimljiva zemljopisna obilježja. Nakon kratkog predaha nastavljamo dalje, nailazimo na nekoliko strmijih stijena, ali to ne predstavlja problem sada već uhodanim školarcima.

0031

Ubrzo dolazimo do Planinarske Kuće Promina, gdje smo srčano pozdravljeni od naših prijatelja i kolega iz Planinarskog Društva Promina koji su nam demonstrirali pravo značenje toplog i veselog dočeka. Sa osmijehom na licu hvatamo mjesta za stolovima kako bi se ugrijali uz topli čaj i kavu koji su nam pripravili naši veseli domaćini. Na stolu se gomilaju raznovrsne namirnice, kolači i slastice, te se uz još veću šalu i veselje nastavljamo družit uz pripremu za nadolazeći uspon do vrha. Impresivna Planinarska Kuća nalazi se na 850 metara nadmorske visine u kojoj može udobno prenoćiti 40 umornih planinara. Sama planinarska kuća je opustošena u domovinskom ratu, no uz napore PD „Promina” poslije rata je temeljito obnovljena.

005

Završetkom odmora, dio školaraca volontira i ostaje kod planinarske kuće, kako bi pripremili meso i hranu za gradele, ostatak se formira u kolonu i hrabro se upućuje prema vrhu Čavnovka koji se nalazi na visini od 1147 metara.

003

Na putu nas sustiže očekivana kiša koju sa lakoćom pobjeđujemo i neumorno nastavljamo prema vrhu. Brzim tempom dolazimo do svog cilja, gdje uživamo u pogledu, slikavanju i udaranju pečata u naše planinarske knjižice. Na samom vrhu se nalazi ograđeni telekomunikacijski objekt koji nas iznenađuje svojom impozantnošću.

004

Završetkom razgledavanja krećemo nizbrdo prema planinarskoj kući gdje naše marljive kolege i prijatelji pripremaju vatru i meso za naš dolazak. Sada već kruljećih želudaca ali nimalo manje veselih lica vidimo obrise planinske kuće te uz veselo skakutanje nastavljamo prema izvoru mirisa pečenja i gradela.

006

U planinskoj kući nas dočekuje scena nasmijanih kolega te mnoštva raznovrsnih specijaliteta, hrane i pića. No naši okusni pupoljci morati će sačekati, jer prije objeda moramo savladati, uz pomoć naših mentora, vještine vezanja raznoraznih čvorova koji bi nam mogli pomoći u našim planinskim avanturama. Uz puno koncentracije i poduke naših vodiča uspijevamo savladati i tu vještinu. Ubrzo iza toga uslijedila je gozba te odmor uz toplu vatricu u planinarskoj kući.

007

Spuštanjem sunca krećemo na zadnju etapu našeg izleta, silazak niz planinu uz pomoć čeonih lampa. Naši stručni vodiči i mentori, ubrzo nas upućuju u probleme i opasnosti noćnoga planinarenja te nam daju naputke kako se ponašati i kako se snaći pod okriljem noći. Naša svjetleća gusjenica kreće prema podnožju planine gdje nas čeka autobus za povratak u Split.

008

009

Pomalo umorni, poprilično najedeni, veseli i okruženi prijateljima ulazimo u autobus i krećemo prema Splitu. Dolaskom u Split, pozdravljamo se, razdvajamo i željno iščekujemo naš slijedeći izlet.