100 boja Istre

6"Mi smo tragači... mi smo sanjari nemirna duha uvijek u potrazi za daljinama i visinama".

Opušten sam,  osjećam da idem tamo gdje mogu najviše biti ono što jesam ... volim to.

Ako nikad niste bili u Istri, reći ću Vam da nisam ni ja do prije dvije godine kada sam tamo radio. Tada sam je zavolio kao tragač koji je pronašao svoj put i nekako tugaljivo mahajući na odlasku rekao sam si da ću se vratiti, ovaj put morao sam je pretrčati i zagrliti.

Istra je tako lijepa i šarmantna u proljeće sa svim tim svojim brežuljcima, livadama, maslinicima, vinogradima i pitoresknim gradićima ... osvoji na prvu.

Dakle, spremam se na put na još jednu utrku, ali kažu ovo je posebna utrka da, to je 100 milja Istre, dužina 108 km, visinske razlike 4470 m.

Mislim da sada mogu reći da već imam neko iskustvo trčanja, kako malih tako i ultra velikih dionica, no zaista nikad nisam razmišljao da ću jednog dana otrčati bez stajanja 100 km, pa i više. Dakle, sve je došlo spontano i nemojte me smatrati ludim jer nakon 100 km čovjek se stvarno dobro osjeća jer je put koji je prošao sam sa sobom neprocjenjiv.

Uzbuđenje, radost, slabost, tuga, sreća, san, buđenje, umor, snaga ... boje života!

Ekipu čine Maja, Boris i moja malenkost. Nikad nismo zajedno bili na putu, međutim pozitivna energija, zajedništvo, uzbuđenje i radost putovanja mogli su se osjetiti u svakoj sekundi našeg druženja iščekujući utrku koju smo bili planirali već mjesecima unaprijed.

Naš start je iz Lovrana, a cilj u Umagu, start je zakazan u 00:00 h. Luda ura a i mi nakon cjelodnevnog pokušaja da zaspemo u 23:00 h stižemo u Lovran organiziranim prijevozom.

Odmah na početku penjemo vertikalu iz Lovrana do na vrh Učke.

Mrak, šuma, iznad mjesečina, čuju se samo uzdasi. Čeone lampe s vrha Učke svijetle tamo negdje u pozadini dok nam lagana kratkotrajna kišica moči obraze.

Prolazim kroz noć sam kao duh. Nekako prije ili kasnije moraš biti sam, možda to i želiš. Imam svoj ritam. Slušam sebe dok prolazim pored natjecatelja sa dionice 100 milja (172 km) koji se spajaju u jednom trenutku istoimene utrke.

Hladno je, osjećam nesanicu, da mi je zaspati negdje.
Trčim i borim se sa snom!
U polusnu prolazim dvije okrjepe, nervozan sam.
Jutro je na Žbevnici, a ja na vrhu poput orla ... pobijedio sam.
Predivan pogled, sve se vidi, a ja vidim još i dalje ... imam krila mogu letjeti.

U Buzetu sam na tranziciji na (58.-om km), 08:35h, izlazim oko 09:00h ... čeka me predivan i vruć dan u bojama proljeća. Krećem prema Oprtlju, ali prije same okrjepe čeka me uspon do neba na 70-tom km prije Zrenja. Sada više nisam sam, tu je simpatični Rus Anton i Britanka Laureda koja mi je bila oslonac do samog cilja.

Vrućina nas ubija, noge su teške, olovne,  još je ostalo cca 32 km do cilja ... ispred nas nepregledni makadam.

Mislim na Maju i Borisa, već sam im dobro odmakao. Bore se kao lavovi, znam to.

Zadnja dionica Buje-Umag (13,4 km),  konačni obračun i osluškivanje razglasa u daljini.

Brojeći posljednje metre, poput dobrih starih prijatelja, Laureda i ja, držeći se za ruke ulazimo u cilj s ponosom i pokojom suzom radosnicom za kraj još jedne nezaboravne avanture!

Ovu medalju posvećujem svim dragim prijateljima koji su me bodrili i pratili!