Dva dana Mosorovi

Mosor 16Nadolazeći kraju proljetne dvomjesečne avanture (ali i početku životne vjerujem!) opća planinarska škola pred sobom je imala možda i najkompliciraniji praktični dio svoga dinamičkog syllabusa, dvodnevni boravak na istoimenoj planini društva, riječ je, dakako, o Mosoru.

Tko to šuška i tko se to skuplja u subotnje jutro u sedam ipo kraj vodospreme ponad Sitna Gornjeg? Da je neki pogreb, prerano je, nije. Nisu ni magarci domara Špira. To ushićeni budući planinari škole Mosor između sebe (kao ratni plijen) dijele teret opreme.

U manje od sat vremena naš put-od vodospreme preko 500 metara makadama gdje, zatim, skrećemo lijevo, nepristupačno vozilima- odveo nas je do doma Umberto Girometta.

Nakon što smo u domu ostavili nepotrebne stvari, prisvojili madrace i užinali, na livadi, ispod doma, oko devet započeli smo vježbu spašavanja. Vježbu spašavanja vodio je, nama već poznati, iskusni instruktor HGSS-a Frfa. Da neke vježba zna doslovno odnijeti, uvjerili smo se prilikom izrade nosila za unesrećene koju načinismo zajedno sa vještim i duhovitim nam instruktorom Frfom.

Mosor 01

Mosor 15

Svjesni varljivosti planinskoga višestoljetnog eksterijera pokraj kojeg su naše minute i sati gotovo ništa, ne gubeći vrijeme krećemo oko podne na Vickov Stup. Naši marljivi vodiči kao dobri pastiri kad sračunavaju ovce, prebrojavaju nas posljedni put kod doma.

Mosor 10

Mosor 11

Prateći markacije, gazeći po krškoj goleti i škrapama bez većih poteškoća popeli smo se na Vickov stup. Raspuhani vjetrom, motrimo zavučeno Dugopolje, silno Sinjsko polje, neki se presvlače u crvenkastom "stupu" koji služi planinarima kao sklonište.

Mosor 06

Ostao je vrh prema kojemu ćemo se trebati uputiti. Naravno, nakon što smo naš uspon osvjedočili fotografijom. Veliki Kabal najviši je vrh Mosora(1339m) gledajući ga sa Vickovog stupa, iako nije puno veći od mjesta na kojem se nalazimo, svjesni smo koliko će opreza biti potrebno za nas početnike.

Mosor 09

Mosor 08

Nižući se hrptenjačom Mosora od Vickovog stupa približavamo se prema Velikom Kablu. Svak svoj križ nosi a naročito planine. Na Velikom Kablu nalazi se veliki drveni križ ispod njega betonske naslage. Ćakulajući uživamo u trijumfu, pogled je čist i prekrasan.

Mosor 03

Mosor 14

S vrha nas je skinula primisao zametnuta iz želuca koja polako osvaja cijelo tijelu, gradele. Spuštajući se zastajemo pokraj jame Velika Gajna. Oko šest/sedam sati uvečer započinju pripreme za gradele, netko sakupljanja drva, netko priprema meso. Odmah do nas nalazili su se poprilično druželjubljivi polaznici planinari iz Šibenika koji su čini se cijeli dan dizali šatore i pripremali se za gradele. Potkuvećeni gradelama zašli smo dugo u noć.

Mosor 02

Mosor 12

Sutradan oko devet ujutro krenuli smo iz doma sa voditeljem današnje vježbe pročelnikom komisije za helikoptersko spašavanje HGSS-a Srđanom Vrsalovićem prema Istarskoj Glavici, stijeni na kojoj imamo vježbu iz korištenja tehničke opreme.

Mosor 04

Pokazali smo hrabrost penjući se i spuštajući užetom po stijeni.

Mosor 07

Mosor 05

Vrativši se u dom Umberta Giromette, prepričavamo dojmove, ručamo, zadovoljni koliko može biti zadovoljan samo čovjek koji se nalazi na planini. Povratak je uslijedio u 18 h od doma.