100 planinara po Via Dinarici na Viter

Viter 14Nedilja, 6 sati ujutro, mrak i lagana kiša. Željka me kupi na stanici i krecemo s ostalon ekipon put Sukoišanske do autobusa. Stigli smo i gledamo kako pomalo pristižu ljudi sa svih strana, točnije malih stotinjak ljudi. U jednom trenutku okupirali smo stanicu tako da je i sasvim slučajnom prolazniku bilo jasno da je u u pitanju naravno HPD Mosor.

Smistili smo se u 2 busa, Željka je sve pribrojala i krećemo put Makarske, točnije mista Podaca. U Makarskoj stajemo na kavu nakih uru vrimena. Nakon kave nastavljamo dalje put Podaca i ubrzo stižemo do naše točke početka uspona.

Viter 10

Uspon starta već od ceste po šumovitom i zemljanom terenu. Pomalo napredujemo i stižemo do crkve u Gornjim Podacama. Tu radimo prvu pauzu od nekih 10-15 min dok se svi ne okupimo jer ipak nas je puno i razvukla se kolona. Nastavljamo dalje uspon serpentinama preko kamenitog i krškog terena. Oblačno je ali kiša je stala i nema vitra.

Viter 11

Uz još pokoju kraću pauzu, za nekih uru i nešto stižemo do raskrižja za vrh Viter. Nema kiše ali su stine dosta mokre i klizave a teren za izlazak na vrh je pomalo tehnički zahtjevan, tako da zbog vremenskih uvjeta i veličine grupe Željka odustaje od izlaska na vrh i u dogovoru s ostatkom vodiča odlučili smo da idemo kroz amfiteatar do ruba grebena i tu cemo napravit veću pauzu, slikavanje i nastavit dalje putem.

Viter 12

Put kroz amfiteatar je divlja staza koja nije uređena ni markirana tako da se pažljivo bira svaki korak. Nakon nekih 40ak min stižemo do grebena i radimo veću pauzu od nekih pola sata. Pogled je savršen, ništa manje atraktivan nego šta bi bija da smo izašli na Viter. Zato sidimo, marendajemo, slikajemo se i uživo. Pogled sa sjeverne strane puca na veliki masiv Rilića sa ostalim vrhovima, a s južne naravno na more, otoke....

Viter 15

Nedugo nakon dolaska na greben saznajemo da se jedna gospođa ozljedila prilikon hodanja kroz amfiteatar. Srećom nije riječ o ozbiljnijim ozljedama. Zahvaljujući brzoj intervenciji našin medicinskih kadrova u grupi, ozljede su brzo sanirane i ozljeđena gospođa je nastavila dalje. Hvala Dariu i Gojku na brzoj reakciji i pruženoj pomoći, a gospođi želimo što brži oporavak i skori povratak u planine.

Viter 16

Kada smo se svi skupili, marendali, odmorili...nastavili smo pomalo silazak drugim putem. Nakon Sat vrimena spuštanja, ponovo smo stali, napravili zajedničku sliku svih sudionika ture. Pomalo ali sigurno nastavljamo spuštanje u podnožje i sa zadnjim zrakama dnevnog svijetla stižemo do ceste i smještamo se u autobuse. Prije polaska natrag put Splita stajemo u maslinik na zasluženo pivo, sok, čaj, kavu....

Uz prepričavnje proteklog dana, punimo autobuse i u 20h krećemo put Splita.